Money Motion konferencija od svog se osnivanja razvila u jedan od najvažnijih događaja u FinTech industriji u srednjoj i istočnoj Europi. Ovaj globalni skup stručnjaka, startupova i investitora na kojem se razmatraju najnoviji trendovi u svijetu financijskih tehnologija, platnih sustava i digitalizacije, ove godine ponovno okuplja više od 2000 posjetitelja. Ususret konferenciji imali smo priliku razgovarati s Robertom Penezićem, članom uprave Monri Payments i suosnivačem konferencije, koji je s nama podijelio priču o njezinu nastanku, ključnim ciljevima i izazovima s kojima se susreo tim koji stoji iza nje. Također, otkrio nam je zašto je tema retaila toliko važna za ovogodišnje izdanje te kako konferencija reagira na globalne ekonomske izazove.

Možete li nam reći kako je nastala ideja za konferenciju Money Motion? Što vas je inspiriralo da je pokrenete?

Ovo pitanje često čujem i ukratko, priča kreće od neformalnog susreta petorice stručnjaka iz svijeta FinTecha, koji se nisu svi osobno poznavali, osim kroz priče. Okupili smo se jednog poslijepodneva i raspravili ideju o pokretanju događaja koji bi povezivao ljude iz naše industrije. Money2020 konferencija u Amsterdamu nam je oduvijek bila inspiracija pa smo si postavili pitanje – možemo li nešto slično, ali u puno manjem obujmu, organizirati u Zagrebu i tako hrvatsku metropolu učiniti središtem razgovora o budućnosti FinTecha u regiji i šire? Dvije i pol godine kasnije, iščekujemo treće izdanje Money Motion konferencije i više od 2000 posjetitelja iz cijelog svijeta. Originalnu petorku suosnivača čine Nikola ŠkorićLuka SučićIgor GržaljaDamir Čaušević i ja.

Koji su glavni ciljevi konferencije Money Motion i kako mjerite njen uspjeh? Kakva je bila početna reakcija na konferenciju i kako se razvijala kroz godine?

Protekle dvije godine Money Motion okupio je 3500 stručnjaka, startupova i investitora, privukao globalne brendove i potvrdio kako Zagreb može biti domaćin svjetskih događanja. Sudjelovalo je više od 700 kompanija, a ovogodišnje izdanje donosi još bogatiji program. Ovogodišnji Money Motion donosi više od 100 stručnjaka na četiri tematske pozornice, uključujući novu središnju pozornicu u expo zoni. Raspravljat će se o ključnim temama poput umjetne inteligencije, budućnosti plaćanja u Europi, regulative, sigurnosti infrastrukture, te integracije s industrijama poput maloprodaje, telekomunikacija i osiguranja. Tu je i MoMo Startup Pitch natjecanje koje ove godine obara rekorde – čak 20 natjecatelja iz 14 zemalja s inovativnim rješenjima bori se za najvrjedniji bazen nagrada do sada. Money Motion je izrastao u najveću FinTech konferenciju srednje i istočne Europe, uvijek se traži ulaznica više. Nama je ovo najbolja potvrda uspjeha i motivacija da uvijek iznova  donesemo još bolji sadržaj i prilike za umrežavanje.

Što smatrate ključnim čimbenicima koji čine ovu konferenciju jedinstvenom u odnosu na druge slične događaje?

Njezin početak i energija. Mi smo krenuli kao petorica predstavnika sasvim različitih područja ove industrije. Iz godine u godinu pazimo da upravo svako od tih područja bude pravilno zastupljeno u programu, razmišljamo o tome što bismo mi voljeli čuti, od koga, što bi nama bilo relevantno i našim kolegama. A prije svega, za što znamo da postoji tamo negdje, a ne kod nas i da bi bilo korisno da cijela središnja i istočna Europa doživi na ovakvom događanju. Na Money Motionu radi tim vrhunskih stručnjaka koji paze na detalje – da se svatko osjeća dobrodošlo čim stignu, da je kretanje kroz prostor intuitivno, da je dovoljno prilika za stati, upoznati se s nekime i popiti piće, da postoje mjesta za sakriti se od gužve i predahnuti, da su svi informirani na vrijeme o glavnim atrakcijama, ali i da uvijek ostane nešto neotkriveno kako biste se imali čemu veseliti dogodine.

Kako ste odabrali retail kao jednu od ključnih tema za ovogodišnje izdanje konferencije? Što vas u trenutnoj situaciji u retail sektoru najviše zanima?

Retail sektor prolazi kroz veliku transformaciju, ponajviše zahvaljujući digitalizaciji plaćanja, omnichannel strategijama i personalizaciji korisničkog iskustva. Kako financijske usluge i platne tehnologije imaju sve veću ulogu u tom procesu, smatrali smo da je važno uključiti retail kao industriju u kojoj fintech rješenja dolaze do praktične implementacije. Ono što nas najviše zanima jest kako inovacije u plaćanjima i financijama mogu unaprijediti iskustvo kupaca, povećati vjernost i optimizirati poslovne procese. Također, pratimo kako trgovci integriraju digitalne novčanike i AI-driven preporuke kako bi bolje razumjeli potrebe potrošača. Sigurnost podataka i prevencija prevara također su važne teme, s obzirom na sve veći broj online transakcija. Na Money Motionu želimo okupiti lidere iz retail i financijskog sektora kako bismo zajedno istražili kako tehnologija može oblikovati budućnost maloprodaje.

Koji su najvažniji trendovi u retail sektoru koje ćete obraditi na ovogodišnjoj konferenciji? Koje teme očekujete da će izazvati najviše interesa među sudionicima?

Na Money Motionu ćemo razgovarati o tome na koji način fintech inovacije oblikuju budućnost plaćanja i maloprodaje. Na panelu ‘’Key drivers for online retail shopping and payments’’ okupljamo vrhunske govornike iz različitih sektora online maloprodajnog iskustva – Berislav Marszalek, osnivač svima poznatog Entria; Bono van Nijnatten, stručnjak za plaćanja s iskustvom vođenja vodećeg fashion retaileraClaudia Cruceru, voditeljica Vise Direct za Srednju i Istočnu Europu, Borko Butorac, direktor operacija u Aircashu, te naša Maja Fočić, voditeljica projekata u Monri Payments. Upravo će oni otkriti koji su vodeći izazovi zadovoljavanja promjenjivih potreba modernog korisnika koji sve češće i više koristi u pravo online kanale za svoje potrošačke potrebe. Na tu će se temu nadovezati Thilo Freund, potpredsjednik prodaje u Trigu, i Stefan Dumić, direktor ICT-a u Tommyu, u fireside chatu ”Transforming Retail: AI for Customer Satisfaction, Sales, and Shrinkage Control” koji će poseban naglasak staviti na Computer Vision AI i njegov potencijal u optimizaciji procesa i iskustva u maloprodaji. A sve to gradi temelje generalne teme koju smo htjeli zahvatiti uključivanjem predstavnika ovog sektora na ovogodišnjem izdanju – mogu li retaileri uopće biti digitalni lideri u industriji. A je li u pitanju stvarnost ili mit odgovorit će na Nina Mimica, članica uprave Studenca, Daniel Šturm, član uprave Kauflanda, Alexandros Kosenas, direktor Neptuna Albania, Bogdan Meica, direktor oglašavanja i QCommercea u Glovu, i Lucija Vidiš Roić iz Boston Consulting Grupe.

Kako vidite budućnost konferencija kao što je Money Motion u kontekstu globalnih ekonomskih izazova?

Konferencije poput Money Motiona igraju ključnu ulogu u povezivanju industrije, poticanju inovacija i razmjeni znanja među stručnjacima iz financijskog sektora, FinTecha, retaila i platne industrije. Kako se tržište neprestano razvija, važno je imati platformu na kojoj se mogu raspraviti najnoviji trendovi, regulative i tehnološki pomaci. Money Motion je mjesto na kojemu tehnološki lideri poput ASEE, Monrija i Mastercarda sjede za istim stolom s bankom poput OTP-a, telekomom kao što je A1 Hrvatska i osiguravateljskim društvom poput Croatia osiguranja i LAQO, te još stotinama startupa, investitora, regulatora, izazivača i disruptora tradicionalnih procesa i sustava. Cilj nam je da Money Motion nastavi rasti kao najrelevantniji i najutjecajniji regionalni događaj koji povezuje inovacije i poslovne prilike.

Kako se financijski sektor razvija u regiji i koja je uloga Money Motion konferencije u tom procesu?

Financijski sektor u svijetu pa tako i u regiji prolazi kroz dinamičan razvoj, potaknut sve većom digitalizacijom, regulatornim promjenama i prilagodbom globalnim trendovima. Banke i financijske institucije ubrzano implementiraju nove tehnologije kako bi poboljšale korisničko iskustvo, smanjile troškove i povećale sigurnost transakcija. Ključni pokretači razvoja su rastuća popularnost digitalnih plaćanja, širenje mobilnog bankarstva te sve veća primjena umjetne inteligencije i analitike velikih podataka u donošenju financijskih odluka. Osim toga, regija bilježi porast broja FinTech startupa, koji svojim inovativnim rješenjima unose konkurenciju i potiču tradicionalne financijske institucije na modernizaciju. Unatoč napretku, izazovi poput kibernetičke sigurnosti i usklađenosti s regulatornim zahtjevima i dalje ostaju ključne teme u industriji. Money Motion konferencija igra ključnu ulogu u ubrzanju ovog razvoja, služeći kao platforma za povezivanje lidera industrije, regulatora i inovatora. Na konferenciji ćemo raspravljati o najnovijim trendovima u financijskoj i platnoj industriji. Teme će uključivati digitalizaciju bankarstva, implementaciju umjetne inteligencije i blockchain tehnologija, regulativne promjene i sigurnosne izazove. Osim financijskog sektora, poseban fokus bit će na povezivanju s industrijama poput telekomunikacija, osiguranja i maloprodaje, čime će se dodatno istražiti mogućnosti međusektorske suradnje.

Originalni članak pročitajte na InStore.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *