Neum je i ove godine postao središte IT zajednice regije – ispunjen inspirativnim  predavanjima, korisnim networkingom i prepoznatljivom atmosferom Grand Hotela Neum.

Kao i prethodnih godina, Monri Payments je s ponosom bio dio ovog regionalnog okupljanja – ne samo kao sponzor konferencijskog partyja, već i kroz vlastiti štand i stručna predavanja naših članova tima. 

Na Monrijevom štandu posjetitelji su mogli upoznati naša rješenja koja omogućuju brza, jednostavna i sigurna plaćanja – od eCommerce sustava, preko SinglePOS uređaja, do rješenja koja podržavaju potpuno cashless iskustvo. Sudionici su imali priliku razgovarati s našim timom, testirati proizvode i dobiti uvid u to kako Monri tehnologije svakodnevno oblikuju način na koji plaćamo u trgovinama, restoranima i online svijetu.

Naša tri stručnjaka donijela su raznolike teme, ali s istim ciljem, pokazati kako tehnološka rješenja Monrija čine plaćanja jednostavnijima, bržima i otpornijima. 

The Fast and the Cashless

U svijetu gdje brzina odlučuje, gotovina jednostavno ne stiže do cilja. Mahr Mulaomerović i Lejla Hasković govorili su o tome kako Monri Payments donosi rješenja koja ubrzavaju svaku transakciju, čineći iskustvo plaćanja besprijekornim – bilo da se radi o eCommerce-u, fizičkim prodajnim mjestima ili eventima koja prelaze na potpuno bezgotovinski model.

 

“Kolegica Lejla i ja imali smo zadovoljstvo da našim klijentima predstavimo naše e-commerce, SinglePOS i najnovije – cashless rješenje. eCommerce pomaže trgovcima ili hotelu kao što je ovaj u procesima rezervacija, autorizacije sredstava, ranije naplate, kasnije naplate u slučaju oštećenja imovine i slično, a cashless sam kao takav omogućuje, na primjeru jednog ovakvog hotela, da kartica za ulazak u sobu bude ujedno i platna kartica koju možete koristiti na parkingu, na električnoj punionici, na vendning mašinama, na recepciji, sauni, bazenima i svim drugim sadržajima koje hotel nudi. Mislim da smo trgovcima kojima smo prezentirali naša rješenja definitivno dali jedan set alata pomoću kojih se mogu izdvojiti od ostatka, budu li to znali adektvano iskoristiti.” – izjavio je Mahir

 

 

Kao u omiljenom filmu, riječ je o savršenom spoju tehnologije, timskog rada i adrenalina, ali ovog puta – na putu prema budućnosti plaćanja.

 

“Zaista mi je drago što smo ove godine, kolega Mahir i ja, uspjeli dobiti priliku da predstavimo naša inovativna rješenja na Networku 13. Zasigurno jedno od tih rješenja je SinglePOS, koji mijenja tradicionalni način naplate na fizičkim prodajnim mjestima gdje zamjenjuje više uređaja u jedan pametni koji objedinjuje procese, čini jednostavnim, brzim i sigurnim. Trgovci više nemaju problem kada dođe do naplate, ne moraju da biraju razne terminale, kartice prepoznaju, biraju rate itd.

To sve čini naš pametni POS koji ima multi-acquiring koncept, odnosno mogućnost više banaka koji prepoznaje sve kartice i sve platne metode.”

 

From Monoliths to Microservices + Architecting for Resilience and Scale  

Brzina razvoja modernog e-commercea zahtijeva agilne i skalabilne sustave. Amina Fajić je kroz svoje predavanje pokazala kako prelazak s monolitnih aplikacija na mikroservisnu arhitekturu donosi otpornost, fleksibilnost i brže vrijeme razvoja.
Kroz praktičan primjer e-commerce platforme, objasnila je kako mikroservisi poput product catalog, shopping cart i payment gateway mogu funkcionirati kao neovisne, ali povezane cjeline – što u konačnici donosi bolju prilagodbu poslovnim potrebama i otpornost na promjene tržišta. 

Ja sam ispred Monrija objasnila koncept softverske arhitekture, usporedila arhitekturalni “pattern” mikroservisa sa monolitom. Objasnila primjere iz naše kompanije gdje smo asinhronom komunikacijom sa message brokerom uspjeli da pospješimo put transakcija za naš reporting sistem. Također database shading kao jedan od mehanizama resilienca aplikacije gdje smo učinili dostupnim našim korisnicima, kojih ima puno. I milijon i pol transakcija dnevno sada uspješno sejvamo i procesiramo. Također, u budućnosti planiramo uvesti mikroservisnu arhitekturu u potpunosti. Navela sam primjere velike gigante npr. Netflix, Uber, eBay, Spotify kako su prešli i iz kojih razloga na mikroservisnu arhitekturu i kako im je taj pristup povećao velik broj korisnika i omoguućio da budu veliki giganti kao što jesu. 

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *